خريد بليط چارتر هواپيما

بليط هواپيما ارزان

خريد بليط چارتر هواپيما

۱۰ بازديد

هنگامي كه تصميم به مسافرت با بليط خارجي ارزان گرفتيد، فرقي نمي كند كه به يك  سفر تفريحي ميرويد ويا كاري ، اولين فكري كه به هنگام خريد بليط خارجي به ذهن تان خطور مي كند ، خريد بليط چارترهواپيما است . ما  در تيك بان با ارائه اطلاعات كامل در اين زمينه در كنار شما هستيم تا سفري ايمن وخوب داشته باشيد .

بليط هواپيما چارتر چيست؟

بد نيست قبل پرداختن به قيمت بليط هواپيما از هر چيزي در مورد معني كلي چارتر هم اطلاعاتي داشته باشيم .واژه چارتر(charter) به معني دربست اجاره دادن است. در واقع  نوعي خدمات به معني اجاره كردن كلي است كه قسمتي از اتاقهاي يك هتل، صندلي هاي يك هواپيما، قطار، اتوبوس  … و يا به صورت يك جا اجاره داده شده مي شود. ومفهوم آن فقط منحصر به خريدبليط هواپيما نيست بلكه در موارد ديگري  نيز كاربرد دارد .اما از آنجا كه قصد داريم در مورد سفرهاي هوايي و بليط چارتر هواپيما  صحبت كنيم،  فقط به آن بسنده مي كنيم .

بليط استانبول چارتر چيست ؟

بليط چارتر عموما توسط آژانس هاي مسافرتي فروخته ميشود .اين موضوع فرقي نمي كند كه براي بليط 1شهر خارجي باشد و يا بليط كيش در واقع دفاتر خدمات مسافرتي با توجه به تجربياتي كه دارند  ، بخوبي دريافته اند كه  بعضي ازمواقع مسافرين بيشتري به برخي از شهرها وكشورهاسفر مي كنند و به همين دليل  خريد بليط هواپيما رفت وبرگشت  رابه صورت  چارتر عرضه مي كنند .

يعني اين دفاتر طي مذاكره با شركتهاي هواپيمايي قسمتي  از ظرفيت آنها را  كرايه مي كنند و خود مسئوليت  فروش آن ظرفيت را به عهده  مي گيرند.

بليط رفت و برگشت استانبول چارتر در اين شيوه به  شركت هواپيمايي، چارتر دهنده و به  دفتر خدمات مسافرتي چارتر كننده مي گويند.

اگر هم دفتر خدمات مسافرتي نتواند همه ظرفيتي را كه اجاره نموده است،  به فروش برساند ،شركت هواپيمايي هيچ تعهدي در قبال آن نخواهد داشت  و مبلغ اجاره منعقد شده را دريافت خواهد كرد.

به همين دليل است كه نرخ بليط حتي در خريد بليط قطار چارتر متغير است و در فواصل زماني مختلف دچار نوسان مي شود .چون كه  اغلب آژانس هاي مسافرتي سعي دارند با كاهش يا افزايش بليط هواپيما در شرايط متفاوت ،  تمامي صندلي هايي را كه از ايرلاين اجاره نموده ،به فروش برساند و هم اين كه از سود اقتصادي مناسبي  نيز بهره مند شوند.

 

پرواز چارتر چيست؟

قيمت بليط هواپيما مشهد پرواز چارتر پروازي است كه در آن تمامي صندلي‌‌‌هاي يك هواپيما يا قسمتي  از آن‌‌‌ به وسيله آژانس‌‌‌هاي مسافرتي  اجاره شده باشد وكاربردآن  بيشتر در مسيرهاي پرتردد مانند چارتر مشهد است .

انواع چارتر

چارتر كامل يا full charter

چارتر صندلي يا seat charter

در چارتر كامل ، كليه صندلي هاي يك هواپيما در يك مدت زماني محدود توسط چارتر كننده اجاره مي شود اما در چارتر صندلي تنها تعداد محدودي از صندلي هاي هواپيما توسط آژانس مسافرتي اجاره مي شود.

 چارتر صندلي خود به سه دسته تقسيم مي شود كه شامل :

سيت چارتر به شكل شناور(چارتر شناور)

سيت صندلي بك تو بك (اجاره صندلي به صورت رفت وبرگشت )

سيت چارتر به شكل مشخص ( اجاره صندلي هاي مشخص شده )

مزايا و معايب بليط هواپيما چارتر

بسياري از ما بليط چارتر را به مفهوم ارزانترين  نوع بليط هواپيما در نظر داريم . ولي در واقع اين  امرهميشه صدق نمي كند .البته براي دست يابي به بليط ارزان چارتر  كافي است مدت زماني نوسان قيمت بليط را دنبال كنيد تا بتوانيد يك قيمت عالي را در زمان مناسب پيدا نماييد و بعد از مدتي براحتي مي توانيد حدس بزنيد كه چه زماني قيمت بليط چارتر كاهش پيدا مي كند.

به طور معمول  زمانهايي كه اغلب  مردم درگير مشغله هاي شخصي خود هستند بليط هواپيما چارتر با كاهش محسوسي روبرو مي شود. مثل اواخر سال كه همه مشغول  خانه تكاني  و خريد عيد هستند و يا بعد از تعطيلات عيد كه همه از سفر برگشته اند ،  زمان بسيار مناسبي براي مسافرت به حساب مي آيد.

از ويژگي هاي مثبت بليط  چارتر اين است كه در اوقات كم سفر، قيمت بليط  كاهش مي يابد و واين  كاهش با نزديك تر شدن به زمان  پرواز بيشتر هم ميشود. كه اصطلاحا به آن  بليط لحظه آخري هم  گفته مي شود.

در اينجور مواقع كافيست يك ساك آماده مسافرت داشته باشيد و قيمت بليط چارتر در لحظات نزديك به پرواز را چك نماييد تا بتوانيد در مناسب ترين شرايط اقدام به تهيه  بليط چارتر كنيد .كه اين شرايط براي هر دو طرف سودمند است يعني  هم چارتر كننده توانسته صندلي خود را به فروش برساند  و هم شما با  خريدن يك بليط  قيمت مناسب چارتر  به مسافرت مي رويد.

 از ويژگي قابل توجه ديگر بليط هاي چارتر اين است كه بعضي از  مسيرها ي پروازي مانند مشهد، كيش،استانبول، دبي و …  كه همواره با استقبال خوبي از طرف مسافران روبرو  هستند؛ در تمام طول سال در اجاره چارتر كننده ها هستند .

بدين معني كه اغلب  ايرلاين ها  بدون نگراني بابت فروش جزئي بليط ،حداكثر ظرفيت خود را با يك قيمت خوب  به چارتر كننده اجاره ميدهند. در بعضي از موارد  نيز يك نفر به نمايندگي از چند دفتر خدمات مسافرتي  با يك شركت هواپيمايي قرارداد مي بندد وپس ازانجام قراداد، آن ظرفيت اجاره شده را  بين خود تقسيم مي نمايند.

به زبان ساده‌‌‌تر ميتوان گفت، چارتر كردن شبيه خريدكردن عمده است وهمان گونه كه در خريد عمده شما مبلغ كمتري نسبت به خريد همان كالا مي‌‌‌‌‌‌پردازيد، چارتر كردن پرواز هم باعث صرفه‌‌‌جويي در هزينه‌‌‌هاي شركت‌‌‌ها مي‌‌‌شود.

به عنوان مثال  يك كمپاني بزرگ را در نظر بگيريد كه رونق خوبي هم دارد وتعداد زيادي از كاركنان آن بايد در طول هفته چندين بار دوشنبه‌‌‌ها وچهارشنبه‌‌‌ها به مقصد مشخصي سفر كنند، مطمئنا در چنين  شرايطي بسيار باصرفه‌‌‌تر خواهد بود كه پرواز را در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از يك شركت هواپيمايي براي كاركنان‌‌‌ چارتر كنند .

گفتيم كه از ويژگي مثبت بليط چارتر، ارزان بودن آن به نسبت  بليط عادي است وپر طرفدار بودنش نيز به همين  علت  است  ، ولي نكته منفي آن در اين است كه   تغيير زمان پروازبه هيچ وجه وجود ندارد  و اگربه هر  دليلي  قادر به مسافرت  نباشيد ، امكان استرداد بليط و گرفتن پول‌ تان را نخواهيد داشت و  بايد قيد آن را بزنيد . بنابراين خريد بليط چارتر خاص كساني است

 

كه برنامه دقيق از زمان وتاريخ رفت وبرگشت سفر خود داشته باشند.           

رزرو آنلاين بليط هواپيما از طريق سايت اين مزيت  را براي مسافران ايجاد مي كند كه  هنگامي كه قصد مسافرت مخصوصا سفرهاي كاري كه محدوديت زماني براي برگشتن دارند.

 بليط هواپيما رفت و برگشت خود را به طور همزمان را تهيه نمايند تا هيچ نگراني در بازگشت نداشته باشند.به عنوان مثال يكي از دغدغه هاي مسافران بعد از تعطيلات به موقع رسيدن به محل كار، دانشگاه و يا مدارس بچه ها است كه ازين طريق قابل پيشگيري است .

 

منبع: خريد اينترنتي بليط هواپيما تيك بان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.