تهيه بليط هواپيما به صورت آنلاين و قوانين آن

۹ بازديد

قوانين زمان در سفرهاي هوايي چيست؟

پرواز با هواپيما قوانين نانوشته فراواني دارد. از بهترين زمان خريد بليط خارجي ارزان گرفته تا بهترين روزهاي سال براي پرواز و بهترين زمان رزرو بليط هواپيما ، همگي از قوانيني هستند كه سفرهاي هوايي را براي شما راحت تر مي‌كنند.يكي از اين قوانين مهم و نانوشته انتخاب بهترين زمانِ روز براي پرواز مي باشد . اگر جزو كساني هستيد كه از تأخير، دست اندازهاي هوايي، شلوغي فرودگاه و تلف شدن زمان مفيد خود در فرودگاه مي‌ترسيد، بهتر است اين مطلب را بخوانيد تا راه حلي براي ترس‌هايتان پيدا كنيد.

يكي از مواردي كه مي‌تواند مشكلات فوق را تا حد زيادي براي شما حل كند، انتخاب بهترين زمان روز براي پرواز است.

 

جالب است بدانيد كه تجربه نشان داده پروازهاي صبح زود به دليل كم بودن مشكلات آب و هوايي، كمتر دچار نوساناتي چون دست اندازهاي هوايي مي‌شوند و به موقع به مقصد مي‌رسند. پس عموما در پروازهاي صبح زود خبري از تأخيرهاي طولاني مدت مانند پروازهاي وسط روز نيست.

ديگر برتري مهم پرواز هاي صبح زود اين است كه به دليل كم طرفدار بودن، معمولا قيمت بليط هواپيما ارزان تري نسبت به پروازهاي ديگر دارند. اين موضوع علاوه بر فراهم كردن امكان خريد بليط براي مقاصد گوناگون به طور مثال براي استانبول و تهيه بليط استانبول ، سبب مي شود صبح زود فرودگاه خلوت‌تر باشد و وقت‌تان در صف گيت تحويل بار و بازرسي بدني تلف نشود.

يكي ديگر از فوايد پروازهاي صبح زود اين است كه به شما وقت بيشتري براي استفاده از سفرتان مي‌دهد. مطمئنا هر چه زمان زودتري به مقصد برسيد، روز طولاني‌تري داريد و مي‌توانيد مدت زمان بيشتري را به انجام برنامه‌هاي خود در سفر اختصاص دهيد.

واژه «پرواز چشم قرمز» (Red eye flight) كه درباره پروازهاي آخر شب است كه از غرب به سمت شرق مي‌روند نيز به همين مورد اشاره دارد. به طور مثال در سفرهايي كه شمالي جنوب است مانند تهران به كيش و بليط كيش اين موضوع به چشم نمي خورد و لي در پروازها به دليل حركت مسافر در جهت گردش خورشيد، مسافران شب كوتاه‌تري دارند و وقتي به مقصد مي‌رسند صبح است. اين موضوع علاوه بر اينكه باعث ارزان‌تر شدن بليط هواپيما مي‌شود، زمان بيشتري در مقصد به مسافر مي‌دهد و در وقتش صرفه جويي مي‌كند.

پرواز هاي Red eye معمولا گزينه بسيار مناسبي براي كساني است كه به سفرهاي كاري مي‌روند و برنامه‌هاي زيادي براي سفر خود دارند.

از آنجا كه پرواز در نيمه شب باعث كمبود خواب مي‌شود و خستگي مسافر را دو چندان مي‌كند، براي سفرهاي توريستي و تفريحي بهتر است بليط زمان‌هاي ديگر را بگيريد تا سفر خود را مثبت و باانرژي شروع كنيد.

نكات قابل توجه جهت خريد بليط

آژانس هاي مسافرتي مي توانند قبل از اين كه شما اقدام به خريد بليط نماييد آن را برايتان رزرو كنند شما ميتوانيد با مطالعه نكات قابل توجه جهت خريد بليط نسبت به خريد اقدام نماييد بابت رزرو كردن بليط هيچ هزينه از شما دريافت نمي شود ولي تا وقتي كه هزينه بليط را پرداخت نكنيد بليط براي شما قطعي نمي شود.

موضوع نكات قابل توجه جهت خريد بليط خارجي براي زماني مفيد است كه هنوز به برنامه سفر خود اطمينان نداريد ولي نگران افزايش قيمت بليط هستيد و يا براي اطمينان از جاي خالي برايتان مي توانيد از آژانس درخواست كنيد كه بليط را رزرو كنند تا آن بليط براي مقصدتان با همان قيمت محفوظ بماند در غير اين صورت ممكن است توسط اشخاص ديگر رزرو شود و شما نتوانيد بليط مورد نظر خود را خريداري نماييد.

مدت زمان حفظ بليط در سيستم رزرواسيون بستگي به قوانين ايرلاين و كلاس پروازي داشته و از چند ساعت تا چند روز ميتواند متغيير باشد كه اگر بعد از اين زمان هزينه بليط پرداخت نشود بليط شما كنسل مي شود و امكان خريد بليط براي ديگران ميسر مي شود.

اين نوع بليط براي دريافت ويزا و سفارت خانه ها نيز كاربرد دارد و شما ميتوانيد براي خريد بليط اقدام فرماييد.

 مناسبترين زمان براي خريد بليط

معمولا همه ايرلاين هاي دنيا كلاس هاي متفاوت پروازي و قيمت مختلفي دارند. بيشتر اوقات هر چه زود تر به خريدن بليط اقدام كنيد شانس بيشتري براي خريدن بليط ارزان داريد؛ از طرفي زماني كه بليط رفت و برگشت استانبول چارتر داريد شركت هاي هواپيمايي بر حسب زمان باقيمانده تا پرواز و سرعت خريد و پرواز هاي شركت هاي رقبا توي يك مسير به صورتي كلاس هاي پرواز را برنامه ريزي ميكنند كه با فروش بليط بتوانند حداقل صندلي خالي را داشته باشند.

در مواقعي خيلي كم ممكن است در روز هاي نزديك به پرواز مي توانيد اقدام به استعلام قيمت بليط هواپيما براي هريك از مسيرهاي داخلي مانند مشهد، كيش و يا خارجي نماييد و بليط هاي خيلي ارزان خريد كرده و توصيه ميشه وقتي برنامه سفر قطعي مي شود اقدام به خريد بليط كنيد كه خيالتان از جهت اينكه بليط شما محفوظ بماند راحت باشد و به مقدمات سفر خود بپردازيد.

ارزانترين زمان سفر

تلاش كنيد در صورتي كه شرايط  كار و مرخصي هايتان اجازه مي دهد براي سفرهاي خارج از كشور از تعطيلات طولاني مدت خوداري كنيد ولي اگر راهي جز استفاده از همين تعطيلات نداريد حتما بليط خود را ماه هاي قبل از پرواز خريداري كنيد. اي موضوع مي تواند براي خريد بليط قطار متفاوت باشد كه اين امكان را سايت ما فراهم كرده است.

براي سفر هايي كه مبدا و مقصد آن خارجي است بايد از تعطيلات مربوط به آن كشور ها هم  توجه كرده و دوري كنيد. در مجموع اواسط هفته مي توانيد بليط ارزان تري نسبت به بقيه روز ها پيدا كنيد.

منبع : خريد اينترنتي بليط هواپيما تيك بان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.